יש להבין כי הבנק הוא מוסד עסקי שמטרתו לייצר רווחים. כאשר לקוחות ניגשים לבנק לצורך בקשת משכנתא הם פוגשים את פקיד המשכנתאות שמשרת את האינטרסים של הבנק ומצופה ממנו לייצר רווחים עבור הבנק. לקוחות רבים מניחים שפקיד המשכנתאות ייתן להם תנאים טובים מעצם היותם "לקוחות טובים", אך הנחה זאת מתבררת כשגויה במרבית המקרים.
בנוסף, תהליך המשכנתא הוא תהליך ארוך ובירוקרטי שבמהלכו יש להתנהל מול גורמים רבים כגון מוכרים, מתווכים, עורכי דין, שמאים, בנקאים, פקידי עיריה ועוד. מי שאינו מנוסה בתהליך עלול למצוא את עצמו נתקל בקשיים ובעיכובים רבים שעלולים לגרור טעויות ועיכובים בקבלת המשכנתא.
לכן מומלץ לפנות לבנקים למשכנתאות רק עם ייצוג של יועץ משכנתאות פרטי שתכנן עבור הלקוח את אסטרטגיית המימון הטובה ביותר ושומר על האינטרסים של הלקוחות בלבד מול הבנקים השונים.
הרי ברור לכל שהבנקים רוצים לתת משכנתאות, אך מי שאינו דובר את השפה הפיננסית עלול למצוא את עצמו משלם מאות אלפיי שקלים מיותרים לבנק לאורך חיי המשכנתא או אפילו מקבל סירוב לבקשת המשכנתא.
חשוב לדעת כי לכל בנק בישראל דרך שונה למדוד את טיב הלקוח. לקוח מצוין בבנק מסוים יכול להיחשב לקוח בינוני בנק אחר. בקשת משכנתא שתתקבל בברכה בבנק מסוים יכולה להיות מסורבת בבנק אחר. יועץ משכנתאות פרטי משרת בראש ובראשונה את האינטרס של הלקוח מתוך ראיה רחבה והיכרות עם כלל הבנקים למשכנתאות. ליועץ הפרטי יכולת לנתח את נתוני הלקוח ולהתאים לו את הבנקים הרלוונטים ביותר שיתנו את התוצאה הטובה ביותר עבורו.